המורדים בסוריה: "בידינו פרטי הטייס שביצע הטבח; ימיו ספורים"

    שלמה ריזל No Comments on המורדים בסוריה: "בידינו פרטי הטייס שביצע הטבח; ימיו ספורים"

    המורדים טוענים כי בידיהם פרטי הטייס שביצע את הטבח האכזרי בסוריה • הקיראות בעולם להתערבות במצב בסוריה גוברות והרוסים טוענים נגד מעורבותם במתקפה "דיווחים שקריים"

    צילום: BBC
    20:48
    21.05.24
    קובי פינקלר No Comments on הרמטכ"ל: "מוכנים להסתכן גם למען גופות חטופים"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    המורדים הסורים טוענים כי בידיהם את פרטי הטייס ביצע אתמול את הטבח באידליב, באמצעות הטלת פצצות עם גז סארין באיזור העיר אידליב שבצפון סוריה.

    מדובר באלוף משנה בשם מוחמד יוסף חאצורי שמתגורר כיום בעיר חומס. הוא המריא משדה התעופה אלשעיראת עם מטוס קרב מדגם סוחוי 22, ואות הקריאה שלו בקשר היתה 'קודס 1'. לדבריהם מדובק בטייס שמאחריו למעלה מ-2,000 גיחות הפצצה מאז שהחלה מלחמת האזרחים בסוריה. "ימיו ספורים" הם אומרים.

    בתוך כך, מזכיר ההגנה האמריקני, מאטיס, אמר לפני שעה קלה כי "המתקפה הכימית האכזרית בסוריה, תטופל בהתאם". נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ התייחס הערב לתקיפה הכימית בסוריה ואמר כי התקיפה "מביישת את האנושות". שגרירת ארצות הברית באו"ם ניקי היילי תקפה את סוריה בדיון שנערך באו"ם ואמרה, "כמה ילדים עוד צריכים למות כדי שיהיה לרוסיה אכפת?"

    הנציג הרוסי באו"ם ולדימיר ספרונקוב דחה את הטענות נגד ארצו בכל הקשור לתקיפה הכימית בסוריה ואמר כי מדובר בדיווחים שקריים מארגוני סיוע מסוימים מתקבלים כפי שהם. לדבריו, "איומי הנשיא לשעבר אובמה נגד שימוש בנשק כימי עוררו את המתקפה ושימשו נקודת מוצא לפרובוקציות עתידיות".

    השאלה, כמו שאמר הערב שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, האם יפעלו או שמא רק ידברו.

     



    0 תגובות